tisdag 28 oktober 2008

Fota fota fota!
















Mikkey Dee of MÖTORHEAD at Berns salonger STHLM

Det här är ett tipps som är kort men viktigt. Du vill göra karriär inom media. Så långt är vi överens. Tippset kommer här: Skaffa en bra kamera, gör det till din första riktiga investering, och fota allt coolt som du råkar få hänga med på. Bete dig som ett proffs, fråga ibland om det är OK att ta stillbilder som ett komplement till något annat. Oftast kan du dock bara köra på. Om du tydligt etablerar att du är en kameraperson som använder kameran som ett arbetsredskap till gud vet vad så kommer artister och folk i allmänhet sluta lägga märke till att du fotar allt. Hur ska detta kunna hjälpa dig i din karriär kanske du tänker. Faan, när jag tänker efter så kan jag inte riktigt speca vad den stora uspen består i. (USP = Uniqe selling point = uttryck som används flitigt i bland annat mediabranschen). Jag antar att det är min intution som säger mig att detta är bra. Detta blir därför ett råd till i samma avsnitt. Lita alltid på din intution. Din första känsla är nästan alltid rätt.

Inga kommentarer: