fredag 3 oktober 2008

Faddergalan

Jodå! Det flyter på vill jag lova. Det här bör betraktas som en ren uppdatering av mitt tillstånd, en slags NO lektion om ni så vill. Jag arbetar sedan en vecka tillbak som redaktör och inslagsproducent för Faddergalan som skall gå i TV4 den 13 december. Mer än så är jag inte av kontraktsmässiga skäl berättigad att avslöja. Doch slog det mig att det finns ett kort och ytterst bra tips som min rådande possition påmint mig om. När du jobbar med en redaktion så kommer du för eller senare att få direkt eller indirekt tillgång till kända människors kontaktuppgifter. Spara dessa på ett organiserat och för dig privat ställe som om det vore guld! Det är nämligen guld. Det kan ta skit mycket tid och energi att skrota rätt på diverse kändisnummer och dom som sitter på tunga telefonböcker kan också tilldelas en egendomlig status. Även om dom inte i övrigt gjort något utöver att vara en mediaknegare i mängden av mediaknegare. Du skall sedan för allt i världen inte ställa dig på SPYbar och skryta med din dignande kontaktskatt, det är det töntigaste som finns. Inte heller ska du bussringa till Magnus Uggla på fyllan även om det är kul. Listan skall du hålla helt proffesionell, helst inte ens blanda fritt i telefonboken. Helt plötsligt har du råkat skicka ett massmeil till alla kändisar i hela Sverige där du upplyser om att Korpen matchen på gärdet i helgen är inställd när du bara skulle skicka till grabbarna i atomvinter eller vad ditt korplag nu råkar heta. Kicki Danielsson kommer att skriva tillbaka och undra vad som står på, alla andra kommer att hata dig.

Inga kommentarer: