tisdag 23 september 2008

En showreel

En av de anledningar som jag ibland befarar bidragit till att jag periodvis stått och trampat vatten min begåvning till trots, är att jag aldig gjort en vettig CV eller en showreel över mitt arbete. Jag har varit pissig på att marknadsföra mig digitalt rent ut sagt. Det är slut på det nu. Jag kommer säkerligen att skriva mer om showreel som en metod att klättra på mediabranschens skrangliga stege när jag utvärderat effekten av denna för mig nya metod.

Jag provar alltså härmed hur det går att lägga upp en video i bloggen. Det är min pinfärska showreel som den gode redigeraren och vännen Mattias Lord hjälpt mig med. Jag skall faktiskt be att få säga att jag tycker att den blev mycket bra. Fullproppad med namedropping och narcisistiska bilder där man som tittare oundvikligen konfronteras med vilket läckert geni jag är. Tanken är att just detta rörliga CV skall fungera som en metkrok för corperate-filmer och inslagsproducentknäck. Därav tonvikten på ganka stiffa synkar med ett kännbart sponsinnehåll.
För er som följer bloggen och inte har sett inslaget med 50cent så kan man ju få ett litet smakprov av klippet.

Inga kommentarer: