tisdag 19 augusti 2008

Introduktion

Alla som skriver böcker med titlar som antyder att de sitter på ett hemligt recept för framgång som dom nu, efter att själva ha exploaterat det till sista droppen tänkte dela med sig av, har vanligtvis en gedigen och väldokumenterad karriär inom det nämnda området att luta sina påståenden emot.
Inte jag!
Jag har ytterst mediokra meriter om än guldkorns bestänkta och har alltså inte kunnat dra mig tillbaka för att leva på frukten av min framgång (läs En massa pengar) med undantag för något liten expertuppdrag för MTG och en föreläsning här och där.
Jag har halkat runt i mediabranschen på otaliga och högst osannolika bananskal utan att egentligen vilja jobba med media alls. Det har periodvis flutit på mycket bra.
Den här boken har som mål att beskriva anledningen till att jag trots min ovilja har krånglat mig kvar i världens häftigaste storstadsbransch, MEDIA.
Min förhoppning är att någon med lite mer målstyrd ambition skall läsa detta och dra mer nytta av visdomen än vad jag hittills har kunnat. Det skall nog inte bli så svårt.

Inga kommentarer: